• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

غم فوتبال تا چند … !؟ فوتبال، تنها، یک ورزش نیست بلکه یک نیاز است

  • کد خبر : 10333
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/حسین نجفیان: در مقاله ای تحت عنوان (مسجدسلیمان، فوتبال و بغض های فرو خورده ) به بی توجهی به خواسته ها و نیازهای مردم این منطقه، به خصوص جوانان در امر ورزش و فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی پرداختم، از خاطرات و عمق خاطرات گفتم از سابقه، از علاقه و عشق […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/حسین نجفیان: در مقاله ای تحت عنوان (مسجدسلیمان، فوتبال و بغض های فرو خورده ) به بی توجهی به خواسته ها و نیازهای مردم این منطقه، به خصوص جوانان در امر ورزش و فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی پرداختم، از خاطرات و عمق خاطرات گفتم از سابقه، از علاقه و عشق جوانان مسجدسلیمانی به فوتبال،  گفتم که فوتبال، تنها، یک ورزش و یک تفریح نیست بلکه یک نیاز است بستری است نه برای برگشت به عقب بلکه بستری است برای یادآوری، و محملی است برای نشستی و اندیشه کردن که چه بودیم، در کجا ایستاده بودیم و اینک در کجائیم؟

در کجای تاریخ می خوانید که مردمی، اقلیمی، منطقه ای در ۵۰ سال پیش در چه جایگاهی بود و اینک در کجای تاریخ ایستاده است؟ و چه جایگاهی دارد؟ که متاسفانه نه تنها پسرفت دارد بلکه در سکوت و سکون نسبت به روند تاریخ ایستاده است و در روزمرگی بسر می برد چرا که پسرفت ممکن است به علت پیشرفت دیگران باشد ولی سکوت و سکون یعنی ایستایی، یعنی در جازدن یعنی…! فلان باشگاه و فلان تیم پس از آن که نتیجه نمی گیرد به شدت با عدم استقبال هواداران روبرو می شود. نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم با ۵ امتیاز در قعر جدول قرار دارد ولی همچنان با استقبال شدید روبرو می شود چرا؟

برای این که فوتبال برای این مردمان فقط امتیاز نیست بلکه پدیده ای اجتماعی است برای اظهار وجود، برای همبستگی و برای نشان دادن توانایی هایی که این مردمان دارند و به آن واقفند و ناشی میشود از یک نگاه مثبت و عمیق و تاریخی به ریشه ها ، جایگاه ها ، عملکردها و تاریخ بالنده در مدنیت دوباره ۱۰۰ سال اخیر…

فهم و شعور بالای این مردمان و آگاهی عمیق آن ها به فلسفه ورزش به گونه ای است که در تمام مسابقات با همه ناکامی ها و شکست ها کمترین اعتراضات غیر ورزشی را انجام داده اند و با توجه به حجم بالای تماشاچیان، از حداقل نیروهای خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی استفاده شده است آیا حجم هواداران، عشق و علاقه این مردم، جایگاه فوتبال و قدمت آن و سوابق ورزشی جوانان مسجدسلیمان در تاریخ صد ساله اخیر، مدیریت کلان را مدیریت دلسوز و آگاه را مدیریت همه جانبه نگر را طلب می کند. بخصوص استفاده از فوتبالی ها، استفاده از دلسوزان و استفاده از همه خاک خوردگان عرصه فوتبال و ورزش را می طلبد. با مدیریت سازمانی محصور در یک چارت اداری بجایی نمی شود رسید. فوتبال در لیگ برتر شان و جایگاهش بیشتر از ( لیگ ) ادارات یک سازمان می باشد…؟!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.