• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11717اخبار امروز : 1
0

سوزاندن پسماندها و زباله های بیمارستانی مسجدسلیمان در مرکز این شهر!

  • کد خبر : 10168
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۷:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  یکی از معضلاتی که بهداشت عمومی و محیط زیست را تهدید می کند، زباله های بیمارستانی و آزمايشگاهي می باشد که به علت دارا بودن عوامل خطرناک سمی و بیماری زا از جمله مواد: پاتولوژیک، دارویی و شیمیایی و رادیو اکتیو از حساسیت خاصی برخوردار است. به گزارش سايت خبري باشگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان-  یکی از معضلاتی که بهداشت عمومی و محیط زیست را تهدید می کند، زباله های بیمارستانی و آزمايشگاهي می باشد که به علت دارا بودن عوامل خطرناک سمی و بیماری زا از جمله مواد: پاتولوژیک، دارویی و شیمیایی و رادیو اکتیو از حساسیت خاصی برخوردار است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از بونگ نيوز متاسفانه ما شاهد هستیم که در شهری مانند مسجدسلیمان به دلیل عدم نظارت کافی در همه زمینه ها و به ویژه مقوله سلامت عمومی، زباله ها و پسماندهای خطرناک بیمارستانی و آزمايشگاهي در مرکز شهر و جالب تر آن که در حدود 1000 متری شهرداری این شهر و در منطقه نمره یک (جاده تلبزان) سوزانده می شوند، بدون آن که به مخاطرات ناشی از این روش و مکان دفع پسماندهای بیمارستانی توجه شود. زباله هایی که به مدت دو هفته در مرکز شهر سوزانده می شوند، بدون این که کسی به این مسئله فکر کند و یا احساس مسئولیت کند که این شیوه دفع پسماندهای بیمارستانی چه خسارت های جبران ناپذیری را می توانند بر بهداشت عمومی و محیط زیست داشته باشد.

به نظر می رسد، بیمارستان ها به عنوان مهم ترین بخش ارائه خدمات درمانی و هم به عنوان بزرگ ترین متولی آموزش نیروی انسانی ماهر در زمینه بهداشت و درمان نقش و مسئولیت اساسی را در این زمینه دارند. در اداره ی بیمارستان مدیریتی قوی و سازنده عمل می کند که علاوه بر احاطه کامل بر استانداردها و ضوابط بهداشت محیط به صورت عام و مدیریت مواد زائد به صورت خاص، سعی در افزایش کارآرایی خدمات و حفظ سلامت پرسنل و بیماران و محیط زیست بنماید.

اهمیت این مسئله آن چنان زیاد است که در اغلب کشورهای پیشرفته قوانین خاصی برای مسئولان موسسات درمانی تدوین شده و هرگونه تخطی از آن مسلتزم برخورد قاطع و محدود کننده می باشد. در کشور ما هنوز چنین قوانین مدونی که خط مشی مسئولان را مشخص و تبیین کند وجود ندارد و این شهرداری ها هستند که متولی دفع زباله های بیمارستانی هستند در صورتی که هیچ دانشی در این خصوص ندارند. در بیمارستان ها بیش از سایر اماکن عمومی سهل انگاری در امر نگهداری، حمل و نقل و دفع و زباله ها می تواند مخاطره آمیز باشد.

لذا از مسئولان بیمارستان های مسجدسلیمان به عنوان متولیان بهداشت این شهر انتظار داریم که اگر حتی روش های صحیح دفع زباله را نمی دانند، اما حداقل باید بدانند که پسماندهای بیمارستانی را نباید در مرکز شهر سوزاند و دفع کرد. همچنین تقاضامندیم همان طور که به بهداشت فردی خود اهمیت می دهید به بهداشت عمومی افراد جامعه و همچنین به محیط زیست اهمیت دهید تا خدایی ناکرده شاهد بروز بیماری های خطرناک ناشی از دفع ناصحیح و غیرمسئولانه زباله های بیمارستانی نباشیم.

Untitled-1 IMG-20141015-WA0001

IMG-20141015-WA0003

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. با عرض سلام و تشکر از مسوولین سایت وزین باشگاه رور نامه نگاران مسجدسلیمان که جهت تنویر افکار عمومی شهرمان تلاش می کنند . عرض می کنم : مگر آقای شهردار ازفرایندهایی که در زیر مجموعه اش اتفاق می افتد خبر ندارد . آقایان شورای شهر مگر از این جنایتی که در حق مردم اتجام می شود مگر بی خبرند . اگر با خبرند وا اسفا و اگر هم بی خبرند بازهم وا اسفا . شورای شهر و شهرداری باید نسبت به این سهل انگاری جوابگو با شند . و لطفا گزارشی از مسبب این جنایت تهیه شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد تا با سلامت مردم بازی کند . و در حق مردم منطقه خیانت و جنایت روا دارد . با کمال تشکر از اطلاع رسانی .

  2. آقا اين مسئله ربطي به شهرداري و شوراي شهر ندارد… بايد ببيني كدوم بيمارستان يا آزمايشگاه اين كار را انجام داده است.

  3. آقایی که خود را زروس !! معرفی کردی بشنو : خود گویی و خود خندی ؟؟ عجب مرد هنرمندی هستی !!!

  4. با عرض سلام . آقای بهنام عزیز و زوروس 2 .حالا انگار یه 16 تا بیمارستان توی شهر هست که بیایم ببینیم کدومشون خطا کرده است . بالفرض هم از این 16 بیمارستان یکی یا چند تا مقصر . کی باید پیگیری کند حق ضایع شده مردم را برادر ؟؟؟؟؟یعنی اگر مقصر مشخص شد ما چه می توانیم بکنیم . آیا شورای شهر یا شهرداری یافرمانداری و یا دیگر متولیان شهر و سلامت و امنیت مردم نباید پیگیری کنند؟ .با تشکر .آقای زوروس 2 با عرض سلام .من به خودم می خندم چرا چون عرضه درخواست ضایع نشدن حقم را ندارم .اگر بنده و دیگران را ه احقاق حقمان را بدانیم و پیگیری کنیم و اصرار به پیگیری داشته با شیم ، آن بیمارستانی ودیگران که بدون توجه به سلامت مردم اقدام به این کار کرده بخود اجازه این کار را نمی دهند . و بقیه رفتار شان را با توجه به حساسیت مردم تنطیم می کنند که زیر سوال هم نروند و آقایان شورای شهر و شهردار و مسوولین شهری هم ملاک سنجششان می شود رضایت مردم و رضایت مردم هم یعنی آبادشدن شهرمان .انشا…با تشکر .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.