• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

همایش غدیریه و تجدید بیعت بختیاری ها با ولایت در دانشگاه آزاد مسجدسليمان

  • کد خبر : 10144
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز به مناسبت عید غدیر خم همایش غدیر و تجدید پیمان بختیاری ها با ولایت در سالن آمفی تئاتر دانشکده سما مسجدسلیمان و با حضور اساتید، دانشجویان، مسئولین شهری مسجدسلیمان و میهمانانی از دیگر شهرستان ها برگزار شد. حجت الاسلام علی نظر ممبینی […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز به مناسبت عید غدیر خم همایش غدیر و تجدید پیمان بختیاری ها با ولایت در سالن آمفی تئاتر دانشکده سما مسجدسلیمان و با حضور اساتید، دانشجویان، مسئولین شهری مسجدسلیمان و میهمانانی از دیگر شهرستان ها برگزار شد.

حجت الاسلام علی نظر ممبینی معاون امور استان ها و شهرستان های دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز که سخنران این همایش بود ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: به عنوان یک طلبه بختیاری از مقام معظم رهبری تشکر می کنم بخاطر توجه شان به بختیاری ها و دیداری که سال گذشته با اعضای کنگره شهید علیمردان خان داشتند که دغدغه چندین ساله ما بود. حضرت آقا فرمودند که بگردید و بزرگان و علمای بختیاری را معرفی کنید که همین بیان ایشان نشان از این دارد که مقام معظم رهبری دارد به فریاد ما می رسد.

وی ادامه داد:بعضا بچه های بختیاری خودمان عارشان می اید بگویند شیر علیمردان خان اما رهبر جهان اسلام علیمردان خان را شیر علیمردان خان خطاب می کنند که این حاوی پیامی است برای ما که به این موضوع به عنوان یک هنجار مثبت بنگریم. بیست سال پیش وقتی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر بودم سخنرانی در مورد بختیاری و شیر علیمردان خان کردم که همه ناراحت شدند و گفتند قوم گرایی می کنی به این دلیل که آن موقع جامعه پذیرش این موضوعات را نداشت.حتی خود بختیاری ها اگر یک طلبه بختیاری شلوار دبیت(شلوار محلی مردان بختیاری) می پوشید عیب می کردند.

سالی را که مقام معظم رهبری با عنوان وحدت ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کردند ما به دوستان گفتیم که حضرت آقا دارند به سمت قومیت ها حرکت می کنند چرا که دشمن قصد تجزیه اقوام را دارد. به قول حضرت اقا خاصیت ایران این است که کلکسیونی از اقوام و قومیت ها است. مقام معظم رهبری تاریخ شناس و قوم شناس هستند و وقتی سخنی بیان می کنند حرفشان سند است و دنیا روی بیانشان حساب می کند.

در تاریخ بختیاری رد پای هیچ خیانتی نیست و ما باید به قوم مان افتخار کنیم و سرمان را بالا بگیریم و از افتخارات قوم مان بگوییم تا دچار بحران هویت نشویم. سناریوی کاخ سفید راه اندازی جنگ اقوام است. این استاد دانشگاه ادامه داد : چوب بازی محلی بختیاری بیش از 2800سال قدمت دارد پس چرا باید بچه های ما به سمت موسیقی رپ و ارگ و… بروند در حالی که ساز خودمان اینقدر قدمت دارد. بی بی مریم بختیاری کسی بود که قشون روس ها را از نجف آباد بیرون کرد و حضرت آقا در موردش فرمود : این مادری که چنین فرزندی مانند شیر علیمردان را پرورش داده است. چرا نباید این ها را برجسته نکنیم و شخصیتشان را معرفی نکنیم. خانم جمیله بوپاشا که در الجزایر جنگیده به ایران آمد و تمام هم و غم زنان ما دارد می شود جمیله بوپاشا, من نمی گم این خانم بد است اما ما خودمان زنانی مانند بی بی مریم داریم,جوانی مثل شهید بهنام محمدی و دیگر اسطوره ها را داریم چرا نباید معرفی شان کنیم.

حجت الاسلام ممبینی با اشاره به واقعه غدیر خم افزود: ما بختیاری ها چون یکدست شیعه امیرالمومنین هستیم واقعه غدیر را می شناسیم اما درد ما دوری از غدیر است,بلایی برای جهان اسلام و تشیع بالاتر از فراموشی غدیر نیست. آنچه بر سر جهان اسلام می آید بخاطر غفلت از غدیر است. اگر غدیر فراموش نمی شد امروز شاهد دردهای مهلک مثل داعش و القاعده و وهابیت نبودیم اینها همه اش بخاطر غفلت از غدیر است.

برخی سنی ها می گویند منظور پیامبر از مولا این بود که علی را دوست بدارید اما پیامبر چند هزار نفر را در بیابان و گرما نگه نمی دارد که بگوی علی را دوست بدارید. در غدیر خم پیامبر می خواست موضوع مهم و حکم الهی را مطرح کند.

در خلال این همایش نیز سالن آمفی تئاتر دانشکده سما مسجدسلیمان توسط رییس این دانشکده به نام مسعود بختیاری نامگذاری شد و برنامه هایی از قبیل پخش کلیپ دیدار مقام معظم رهبری با اعضای کنگره بزرگداشت شیر علیمردان خان و شاهنامه خوانی توسط زوج هنرمند بختیاری و اشعاری در وصف قوم بختیاری و تشیع توسط برزو اسکندری ریاست شورای اسلامی شهر لالی اجرا شد.

5

3

7

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. درود بر قوم بختیاری و عوامل برگزاری این همایش و تشکر از خبرنگاران. باعث افتخار شد که در روز میلاد مسعود بختیاری سالن دانشکده سما به نام این اشطوره نام گذاری شد.

  2. سپاس بیکران بر غیرت مسولان دانشکده سما مسجدسلیمان به خاطر این نام گذاری

  3. درود بر مسعود بختیاری و برگزارکنندگان این همایش در دانشکده سما مسجدسلیمان

  4. این همایش خیلی خوب بود از زحمات بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشکده سما تشکر می شود.
    نامگذاری سالن خوب بود ایشاالله عملی شود

  5. درود بر عوامل برگزاری و هزاران سلام بر مسعود بختیاریوای کاش وعده عمل بپوشانند و سالن دانشکده سما به نام ایشان نام گزاری شود

  6. درود بر بختیاری های با غیرت ومذهب مسجدسلیمان ودرودوسپاس به پرسنل زحمتکش دانشگاه آزاد.ضمن تشکر دارم ازمدیر فعال سایت های خبری باشگاه روزنامه نگاران و آسماری نیوز.وهمچنین پیشکسوت خبر مسجدسلیمان استاد عزت الا قاسمی اولین گزارشگرصداوسیما جمهوری اسلامی ایران در شهر اولین ها.که در تصویر فعالیتش را ملاحضه مینماییم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.